wz

Od nové hororové hříčky The Last DeadEnd jsme očekávaly mnoho. Asi jsme se možná zmýlily, protože to, co hra předvádí, prostě není dobré. Pokud si chcete o hře počíst, můžete to zkusit právě u této recenze.

Úvod hry působí prázdně

Už ze samotného úvodu lze poznat, že tvůrci buďto měli velké plány, ale nedokázali je zrealizovat nebo si mysleli, že v hororové hře to nijak vadit nebude. Opak je však pravdou, jelikož samotné krátké intro působí vcelku nabitějším obsahem. Jenže, už v něm si všimneme až okatě nepropracovaných skriptů, jenž si probereme v pozdější části této recenze. Jakmile skončí intro, ocitáme se nejspíše v administrativní budově, kde samotná prázdnota celého úvodu hry začíná. Vlevo od vás stojí vrátný a právě u něj bylo zcela vidět, jak prostě jen stojí a nemá prakticky žádný skript. Stejně tak , je to i s policisty v samotném městě, které navštívíte ihned po úvodu.

Grafika je na tom podstatně lépe, ale o moc ne

První pocit z grafiky není nejlepší. Textury, nasvětlení, částicové efekty a samotné modely jsou dělané buďto velmi narychlo a nebo prostě vývojáři už více nedokázali. Modely jsou hranaté, textury jsou nepříjemně rozpixelované, a nasvětlení je v nevhodnou chvíli přepálené a naopak ve vhodnou chvíli zase moc tmavé. Jediným modelem, který nejlépe zpracovaným, je hlavní postava. Hra totiž umí jak pohled z první osoby, tak i z třetí. Za co však můžeme pochválit, je optimalizace. Na nejvyšší nastavení a 1080p rozlišení hra běžela krásně a bez sekání. To je na titul vyvíjený v Unreal Engine  4 velmi dobré, zvlášť když se jedná o indie projekt.

Atmosféra je pořádně děsivá

V čem vývojáři excelují, tak to je atmosféra. Ta je naprosto úžasná a pořád máte pocit, že nejste v bezpečí. I když z velké části vše naskriptované tak, že vidíte to co by jste asi vidět neměli(tím myslíme spouštení skriptu třeba v podobě ptáků, jenž tupě stojí a pak v blízkosti nich, ihned uletí), tak přeci se musí uznat, že scénarista  má velké pochopení pro hororovou tématiku. Někteří z vás mohou jistě namítat, že kvalit Outlastu či jiných hororových her ani z daleka The Last DeadEnd nedosahuje, tak přeci určitě nepatří mezi nezáživné nebo nudné. Zvláště začátek působí zatraceně děsivě.

Audio by chtělo přepracovat

Když už vývojáři nezapracovali na grafice, mohli alespoň věnovat více času audiu. Hudba je v pořádku, ale ostatní zvuky zcela ne. Působí velmi amatérsky, nekvalitně, bez ozvěny a celkově hře kazí dojem. Přeci, zvuková atmosféra je to, co nás jako první uchytí. Překousnout se to samozřejmě dá, ale dvakrát lepší pocit z toho rozhodně mít nebudete. Je to fakt škoda, kdyby se totiž na tohle tvůrci zaměřili, už jenom tohle by hře o něco zvedlo hodnocení. Na výsledku se to jistě projeví.

Celkové zhodnocení

Hra se hraje dobře, nic kromě nezáživných nepřeskočitelých cutscén, vás nijak nezpomaluje, neobtěžuji a nezasekává v postupu. Občas najde pár skvělých vymodelovaných interierů nebo pěkných textur, ale bohužel jich mnoho není. Z hraní jde cítit jistá dávka nedodělané umělé inteligence nebo alespoň u nás, podivné přeblikávání oken na ulici. Pokud však nehledíte na grafiku a nějaké AI nedodělky a jde vám spíše o pořádnou hororovou lekací akci, tento titul si užijete. Pro info, tato recenze vychází z hraní exkluzivně předčasně poskytnuté verze přímo od vývojářů. To znamená, že pokud se hra po vydání zlepší a opraví své neduhy, jsme ochotni si ji opět zahrát a hodnocení zlepšit. Do té doby, je náš názor totožný s touto recenzí a nebude se měnit.

Líbí se vám článek? Budeme rádi za jeho sdílení!

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!